Martin Pokorný - CRONAX

   ...přenechejte starosti profesionálům...
  • Kdo jsem
  • IT služby
  • Kontakty
  • Podpora
  • eNax
    Podpora
  • Vzdálený servis
  • Jednorázový servis
  • Obecné návody
  • Postupy
Podpora
  • Vzdálený servis
  • Jednorázový servis
  • Obecné návody
  • Postupy
Článek se seznamu: [ Postupy ]

Jak připravit iPhone/iPad pro jiného uživatele


Pokud Váš zaměstnanec odchází a vrací iPhone/iPad, je nutné dodržet níže popsaný postup resetu. Jiak nebude telefon/tablet použitelný a náprava není nejdnoduchá.

Proč nestačí obyčejný reset do továrního nastavení? Apple svými postupy brání používání kradeného zařízení a snaží se tak udělat své produkty pro zloděje méně zajímavé.

Jak to funguje?
  • Každé zařízení má nastavené AppleID - identifikace oprávněného uživatele.
  • Bez znalosti hesla a biometriky (otisk prstu, obličej) neuděláte ani odhlášení AppleID, ani reset do továrního nastavení
  • Pokud uživatel provede jen reset do továrního nastavení, byť s vymazáním všech dat, bude Apple vyžadovat přihlášení k původnímu AppleID. A pokud neznáte heslo, jste v koncích.
  • Servis může udělat reset do továrního nastavení. Nepotřebujete k tomu nic a je hotovo za cca 20min - zachová však vynucení použití původního AppleID.
  • Aby servis mohl zrušit vazbu na původní AppleID, potřebuje k tomu asistenci přímo společnosti Apple. Na základě faktury od zařízení pošle Apple servisu jednorázový kód pro odemčení.
Reset servisem tak má smysl pouze v případě, že znáte heslo k AppleID, ale nemůžete provést reset kvůli nastavené biometrice, kterou nelze obejít.

Jak tedy správně připravit zařízení pro předání?
Doporučuji, aby celý postup dělal zaměstnanec před Vámi. Kdyby některý krok přeskočil, na problémy narazí až nový uživatel.
  1. Otevřete nastavení a rozkliknete hned první položku s fotkou a Vašim jménem (v popisku "Účet Apple, iCloud a další")
  2. V druhém bloku voleb je položka "Najít". Zrušte "Sdílet polohu", rozklikněte "Najít iPhone" a vypněte všechny volby.
  3. Pak se vrátíte zpět na seznam možností (stále v nabídce "Účet Apple") a úplně dole je volba "Odhlásit". Odhlašte se a  potvrďte všechna mazání i odebrání zařízení z účtu AppleID.
  4. Pak se vraťte úplně na vrchol všech nastavení a v druhém bloku otevřete "Obecné" a zcela dole "Přenést nebo resetovat". Zde resetujte telefon do továrního nastavení.
Pro méně zběhlé uživatele Apple mám ke stažení návod s obrázky v PDF


Nyní se podívejme se, jak řešit situace telefonu vráceného v nevhodném stavu:

  • Telefon předaný neresetovaný, jen předané heslo k AppleID
    1. Nejprve si přes web ověřte, že je heslo správně - na telefon Vám dojde kód pro dvoufázové ověření, proto telefon potřebujete "živý". Pokud by heslo nefungovalo, je lepší používat zařízení v míře omezené biometrikou (tedy hlavně bez instalací aplikací)
    2. Pokud heslo funguje, zapsat si AppleID a zanést do servisu k resetu
    3. Po resetu si vynutí přihlášení původním AppleID - heslo znáte a biometrika je vyresetovaná.
    4. Dle postupu výše odhlašte AppleID, vyresetujte telefon znovu a bude normálně použitelný.
  • Telefon předaný resetovaný a neznáte heslo k AppleID
    1. Pokud máte druhé, neresetované, zařízení se stejným AppleID (např. uživatel měl telefon i tablet a resetoval jen telefon), můžete se pokusit heslo změnit přes web. Podstatné je, že musíte mít alespoň jedno zařízení přihlášené ke stejnému AppleID, aby Vám přišel kód dvoufázového ověření.
    2. Pokud druhé zařízení nemáte, nebo narazíte na biometriku, jste v pasti. Projděte si další body, který pro Vás bude neschůdnější.
    3. Pokud se Vám podaří heslo změnit, přihlašte se na telefonu a dle postupu výše odhlašte AppleID, vyresetujte telefon znovu a bude normálně použitelný.

  • Obnova hesla k AppleID bez servisu
    1. Možnost změny hesla i bez potvrzení vlastnictví jiným zařízením existuje, ale poměrně zdlouhavá.
    2. Přes web, na iCloud.com zažádejte o obnovu hesla. Budete potřebovat celé AppleID i telefonní číslo, které je s AppleID svázáno
    3. Pak zbývá už jen čekat - reakce Applu je 3-6 týdnů. Ano, týdnů, nikoli dnů. Než Vám pošlou info o resetu, mohou se ještě na něco doptat. Prošel jsem si tím před pár lety a trvalo to 3 měsíce. Odůvodnění je opět bariéra pro zprovznění kradeného zařízení.

  • Obnova hesla k AppleID přes servis
    1. Budete potřebovat fakturu - nic jiného Apple nebere.
    2. Najít správnou fakturu ve firmě, která kupuje telefony ve větším počtu, může být poměrně problém, protože na fakturách nebývá žádná identifikace třeba sériovým číslem.
    3. Dobrá zprává: faktura nemusí být přímo k tomu danému kusu. Apple kontroluje datum prodeje vůči datu zprovoznění (= prvního přiřazení jakéhokoli AppleID)
      • že faktura nemůže být pozdější, než datum zprovoznění, to je logické
      • jaký interval pro zprovoznění považuje Apple za validní, to mi není známé. Třeba bude akceptovat měsíc, možná dva, ale půl roku asi už ne.
    4. Z předchozího bodu vyplývá, že při nákupu použitého zboží je vhodné vyžadovat, aby bylo na faktuře ideálně sériové číslo, nebo alespoň informace o použitém zařízení.


 

Copyright © Martin Pokorný 2016 - All Rights Reserved